وبلاگ‌های‌مان و کلیک‌های‌شان

«این نوشته را کُند بخوانید»

اینجا نشسته‌ام (دراز کشیده‌ام). پشت این صفحه‌ی ۱۳ اینچی و می‌نویسم. چیزی را که بیرون از من یک مساله است و درون من مساله‌ای حل شده.
پست می‌کنم.
می‌خوابم.
فردا می‌شود. وبلاگ را چک می‌کنم. آمارهایش را. چند کلیک. از کجا.
روزها می‌گذرد.
می‌نویسم و چک می‌کنم.
با عددها، سعی می‌کنم مخاطبم را بفهمم. چه می‌پسندد. دردش چیست. چه چیز دوست دارد بشنود (بخواند). دنیای نوشتار است. و آمار… می‌بینی،
۲۴۳
۷۷۰
۱۷۸۲
صورت‌شان را نمی‌بینی. چشم‌های‌شان را و حرکت‌های سر و بدن‌شان را. نمی‌توانی درک کنی از چه خوشش‌شان آمده. پس مجبوری به همین عددها بسازی. و سعی کنی بفهمی‌شان.

ما می‌مانیم، برداشت‌های‌مان از دنیای بیرون، و بازتاب‌شان روی صفحه ۱۳ اینچی و این عددها.

پاسخی بگذارید

