توهم دموکراسی در ترکیه امروز شکسته شد

کردهای ترکیه ۲۰٪ جمعیت این کشور ۷۵ میلیون نفری را تشکیل می‌دهند. حکومت ترکیه تلاش وافری برای جلوه دموکراتیک حکومت خود دارد. قسمتی از این تلاش به‌خاطر پیوستن به اتحادیه اروپا در سال‌های آینده است. امروز به حمله خصمانه پلیس این کشور به مردمانی که برای جشن و شادمانی گرد هم آمده بودند، این توهم را زدود. توهمی که برای امثال من که بیرون از آن کشور زندگی می‌کنم و همیشه با خودم فکر می‌کردم که چه ساختار مرتبی، چه پیشرفتی…

امروز این تصور من کاملن شکسته شد وقتی که تصویر پلیس را دیدم که با ماشین آب‌پاش به مردم در حال رقص و پایکوبی حمله می‌کند. وقتی اینقدر به سر جوانی می‌کوبد که او جان می‌بازد. کشتن به خاطر شرکت در مراسم جشن نوروز.

این تصویرها از اَمِد و استانبول گرفته شده است:

 

یک دیدگاه برای ”توهم دموکراسی در ترکیه امروز شکسته شد

پاسخی بگذارید

