لیلی رشیدی: کاش به جایی برسیم که با یک حرف این‌قدر کسی رو بالا نبریم و یا پایین نندازیم

لیلی رشیدی در گفتگوی ۸ دقیقه‌ای با مسیح علی‌نژاد، نکاتی را در مورد داوود رشیدی مطرح می‌کند که قابل توجه است: (این نوشته‌ها از دقیقه ۷:۰۷ به بعد گفتگو پیاده‌سازی شده‌اند).

«دلم می‌خواد و تمام تلاشم این بود که و آروزمه که مملکت من به یک دموکراسی برسه.کسی این قدر زود با یک حرف کسی، اون قدر اون به بالا نبره و با یک چیزی که به نظرش می‌آد اون رو پایین نندازه. ما مردم وظیفه‌مون اینه که اگر می‌خوایم به این دموکراسی برسیم، یه‌کم اول این رو یاد بگیریم که قضاوت این‌قدر زود نکنیم، یه‌کم ببینیم چی شده، چه اتفاقی افتاده، اون کس اونجا چی گفته، اون کس کیه، کی نیست و بعد قضاوت بکنیم.

این‌قدر زود قضاوت کردن و متهم کردن، به چیزایی که من حتی دلم نمی‌خواد اون کلماتی رو که شنیدم از بعضیا (رو تکرار کنم). البته بعضیام نه. بعضیام واقعن می‌فهمن، فکر می‌کنن، می‌پرسن و می‌خوان روشن بشن. و متهم کردن پدر من به خیلی چیزایی که می‌شنوم من، واقعن متاسفم.

پدر من الان تو سن ۸۰ سالگیه! در این سن چه چیزی می‌خواد، به چه چیزی می‌خواد برسه یا من که دخترشم، چه چیزهای اضافه‌ای داریم ، چه چیزهای زیادی‌ای داریم که از باج دادن به دست آورده باشیم. و کسی اگر ما رو بشناسه، و بالاخره یه کم فکر کنه، یه کم ببینه که ما در هر برهه از زمان از کی دفاع کردیم، کجا وایسادیم، چی بودیم، باید یه کم منصفانه‌تر قضاوت کنیم.»

پاسخی بگذارید

